شبکه های خصوصی مجازی یا VPN ها برای رسیدگی به دو مسئله به وجود آمده اند: هزینه های بالای خطهای اجاره ای مورد نیاز ارتباطات دفتر شعبه و نیاز به یک روش ایمن اتصال با دفاتر اصلی برای زمانیکه کار بیرون از دفتر و یا در خانه انجام می شود.

یک VPN چطور کار می کند

vpn-make-safe-web

یک VPN از پروتکل های خاصی برای ایجاد یک کانال مجازی بین دو دستگاه یا شبکه استفاده می کند. موقعیتی را تصور کن که توانسته اید با حباب یک تونل ایجاد کنید  به صورتیکه تنها شما و دوستتان قادر به صحبت از طریق آن باشید. این حباب موقتی است و هنگامیکه شما بخواهید مکالمه دیگری داشته باشید مجبور به ایجاد حباب تازه ای هستید. این تشبیهی از تونل VPN است. این تونل نیز یک مسیر موقت است و معمولا آن را تونلینگ می نامند.

پس VPN معمولا مجموعه ای از اسرار را برای ایجاد یک کلید رمزگذاری به اشتراک می گذارد. ترافیک در طول تونل ایجاد شده در یک بسته رمزگذاری شده منتقل می شود اما محتوای آن پنهان شده است. مشابه آن در ترافیک رمزگذاری شده اتفاق می افتد. محتوای اصلی از دید پنهان می شود اما اطلاعات برای رسیدن به مقصد کافی است. پس از اینکه داده ها با امنیت به مقصد رسید، بسته بندی از بین می رود.

راه اندازی یک VPN

شما می توانید پس از خرید کریو VPN یک وی پی ان را به دو روش راه اندازی کنید: اولین روش معمولا بین دو شبکه و فایروال ها یا روترهای رمزگذاری استفاده شده است تا رمزگذاری و رمزگشایی را روی ترافیک انجام دهد. در این راه اندازی نیازی به نرم افزار خاص بر روی کامپیوتر مشتری وجود ندارد. دومین روش داشتن یک فایروال، روتر رمزگذاری یا سرور VPN در مقصد است و همچنین داشتن نرم افزار کلاینت VPN مخصوص بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ است. همه اینها بستگی به این دارد که VPN عملیات یک طرفه یا دو طرفه است.

تعیین رابطه

در رابطه دو طرفه شما دو شبکه دارید که می خواهند با هم کار کنند و هر کدام اساس راه اندازی VPN یکسان با دیگری دارند. درخواست برای ایجاد یک اتصال VPN می تواند از هر دو جهت باشد. نیاز به هیچ نرم افزار خاصی روی کامپیوترهای رومیزی نیست برای اینکه همه رمز گذاری و رمزگشایی در نقاط ورودی و خروجی شبکه انجام می شود. هر دو شبکه سیستم های مدیریت کلید را دارند بنابراین هر دو می توانند کلید های مخفی برای دوره VPN ایجاد کنند. این بسیار اهمیت دارد که دو شبکه دارای اجزای VPN سازگار اند یا آنها در ارتباط برقرار کردن با دیگری موفق نخواهند بود.

در یک رابطه یک طرفه، شبکه مقصد دارای راه اندازی VPN است و در آنجا هیچ توافقی برای اشتراک با شبکه دیگر وجود ندارد. در این مورد، کامپیوتری که در انتظار برای ایجاد اتصال با شبکه است مجبور به داشتن  نرم افزار کلاینت VPN است و درخواست تنها می تواند در یک جهت ایجاد شده باشد (از کلاینت به شبکه). نرم افزار کلاینت می تواند درخواست و تصدیق هویت را انجام دهد اما مکانیسم ایجاد کلید مخفی تنها روی شبکه است. کامپیوتر کلاینت یک کلید مخفی ذخیره شده روی خود دارد اما نمی تواند کلید جدید ایجاد کند.

به طور کلی، سیستم یک طرفه برای کاربران از راه دوری استفاده می شود که از خانه در حال اتصال اند یا در سفر یا جاده هستند. آنها از طریق ISP خود متصل می شوند و مکانیسم های برای ایجاد و حفظ اتصالات VPN در شبکه مقصد موجود است. اگر شخصی با یک لپ تاپ و بدون نرم افزار کلاینت VPN سعی در اتصال به شبکه شرکت کند نمی تواند بیشتر از حد پیش برود زیرا نرم افزار کلاینت یا کلید مخفی نخواهد داشت. به علاوه، کاربر غیر مجاز در پایگاه داده های VPN لیست شده از کاربران مجاز نخواهد بود. با این حال، با این حال، هنگامیکه یک شخص تماس ایجاد کرد و احراز هویت شد، دسترسی آنها مشابه کاربرانی است که در همان ساختمان شبکه مقصد هستند.

امنیت کلاینت

کاربرانی که از لپ تاپ ها برای ایجاد اتصال VPN با شبکه شما استفاده می کنند نیاز به درسهایی درباره حفاظت از امنیت دارند. آنها باید نرم افزارهای آنتی ویروس به روز شده داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که هر زمانی که کامپیوتر روشن است کار می کند. به علاوه، روی لپ تاپ باید نرم افزار فایروال شخصی راه اندازی کرد. برخی کلاینت های VPN در حال حاضر شامل فایروال های شخصی هستند، بنابراین شما باید با فروشنده خود چک کنید که آیا سرویس شما دارد یا نه. فایروال شخصی می تواند اطمینان حاصل کند که تنها کلاینت کریو VPN خرید شده اتصال را ایجاد می کند و این برنامه در واقع یک تروجان نیست که نیست که به عنوان سرویس گیرنده VPN جایگزین شده است.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

پاسخ دهید

*